9 مورد که بر اساس نظر مشاور روانشناس ضامن امنیت رابطه است!
نوشته شده توسط : محدثه بیاتی

انسانها موجودات اجتماعی هستند که برای بقا به رابطه نیاز دارند. انسانها خود را با رابطه درک می کنند، می فهمند و حتی خود را دوست داشتنی یا نداشتنی تصور می کنند. نقش رابطه در زندگی هر فردی بسیار مهم و قابل توجه است. به علت مهم بودن ارتباط در رشد و افول هر انسانی بر اساس نظر مشاور روانشناس بهتر است بدانیم که چگونه می توانیم یک رابطه خوب و امن را بسازیم. همانطور که حتما شنیده اید یک رابطه خوب ساختنی است و برای داشتن آن باید تلاش کرد. اگر شما نیز به فکر داشتن چنین چیزی هستید، این مقاله می تواند بسیار کمک کننده باشد. در ادامه به 9 مورد که یک رابطه را امن می کند، خواهیم پرداخت؛ پس لطفا تا انتها همراه ما باشید.

یک) درک شدن: درک کردن به این معنا است که بدانیم چه چیزی دیگران را وادار به عمل و رفتار می نماید.  به نوعی درک کردن همان همدلی است. یعنی اینکه بتوانیم هر چه ما بتوانیم مهارت درک دیگران را در خودمان تقویت کنیم، بهتر می توانیم عواطف، احساسات و نیاز های مردمان را بشناسیم و این روشی است که انسان ها را به یکدیگر نزدیک تر می سازد.

دو) احترام: پایه و اساس هر رابطه ای، احترام است. به طبع زمانی که حرمت ها از بین برود، نمیشود آن رابطه را حفظ کرد و برای آن جنگید. همه افراد در زندگی خودشان نیازمند یک رابطه خوب هستند. هیچ شخصی دوست ندارد در تمام مسیر زندگی خود تنها باشد. اما باید سعی کنید به دنبال شخصی باشید که به شما احترام بگذارد و عشق بورزد. داشتن یک رابطه با احترام و با عشق بر روی هر دو فرد حاضر در رابطه تاثیر بسیار خوبی می گذارد.  بسیاری از ویژگی ها و عوامل در پشت احساسات و کنش ها وجود دارد که روابط سالم را تشکیل می دهد. اما همه امور عاشقانه که واقعا ایده آل باشد یک چیز مشترک دارند: این ها نتیجه تعهد به تسلط مداوم بر مهارت های اساسی رابطه هستند.

سه) پیوستگی و ارتباط: برای داشتن یک رابطه امن نباید احساس یکی بودن کرد اما باید احساس صمیمت یا نزدیکی داشت.

 

چهار) پیگیری: یکی از راه های نشان دادن عشق و محبت براساس روانشناسی ازدواج و تحقیقات انجام شده، مراقبت و پیگیری کردن است. زمانی که افراد ببیند دوست داشتنی هستند و از سمت فردی که دوستش دارند مورد محافظ عاقلانه قرار می گیرند؛ احساس امنیت می کنند.

پنج) صداقت: صداقت جزء اصلی روابط سالم و مفید است. نه تنها به این دلیل که به ما کمک می‌کند تا از عهدشکنی‌های مخرب جلوگیری کنیم، بلکه به این دلیل که به ما امکان می‌دهد برخلاف وهم و خیال در واقعیت زندگی کنیم و بتوانیم این واقعیت را با فرد دیگری درمیان بگذاریم.

شش) ارتباط و تعامل: مهم ترین عاملی که باعث می شود امنیت در رابطه تضمین شود ارتباط داشتن با یکدیگر است. با مکالمات روزمره و اتفاقات می توان امنیت عمیقی را شکل داد و برعکس می تواند امنیت را از بین برد!

هفت) حد و مرز: یکی از موارد مهم برای موفقیت تعیین حد و مرز است. با خود تنظیمی می توان رابطه ای امن و ارتباطی عمیق و امن را شکل داد.

هشت) اشتیاق: تـمام روابـط بـلند مدت فراز و نشیب های مخصوص به خود را تـجربه می کنند. همه ما براساس اطلاعات بدست آمده از مشاوره خانواده و ازدواج؛ می دانیم که زنده نگه داشتن اشتیاق و علاقه از ضروریات هر رابطه بلند مدتی به شمار می رود و همچنین واقف به این مسئله هم هستیم که توانایی انجام چنین کاری آنقدرها هم که فکرش را می توان کرد، آسان نیست. هر رابطه ای خوبی ها و بدی های مخصوص به خود را دارد، اما تکنیک هایی وجود دارد که با تکیه بر آنها به راحتی می توانید شعله های عشق و علاقه را همواره در میان خود زنده نگه دارید.

نه) انسانیت: مهم ترین فاکتوری که یک انسان برای القای امنیت نیاز دارد، انسان بودن است. انسان اشرف مخلوقات است و به علت دلایلی که در این مقاله قصد نداریم به آنها بپردازیم. اما اینکه آدمها یکدیگر را دوست داشته باشند و چون انسان هستید یکدیگر را لایق عشق و احترام بدانند مهم ترین لطف را در حق خود و دیگران انجام می دهند.

سخن پایانی:

اگر بعد از خواندن این مقاله فکر می کنید که نیاز به کمک و همراهی یک درمانگر خوب دارید به شما پیشنهاد می کنم حتما به یک درمانگر حرفه ای و حاذق مراجعه کنید و از درمان شدن لذت ببرید. یکی از مراکز مشاوران خوب در این زمینه کلینیک روانشناسی انتخاب نو است که می تواند با داشتن درمانگران حرفه ای، در این زمینه بسیار کمک کننده باشد. اگر این روزها احساسات ناراحت کننده، شما را از پای درآورده اند؛ بدانید که شاید این احساسات برای شما تازگی داشته باشند و برایتان عجیب باشند یا حتی فکر کنید که تنها شما درگیر چنین مسائلی هستید اما از نگاه یک روانشناس حاذق، هیچگاه اینگونه نیست، چراکه طبیعتا شما اولین مراجع او نیستید به همین دلیل به علم اعتماد کنید و اجازه دهید تا درمانگر به شما کمک کند. به خودت و درمانگرتان فرصت دهید و بگذارید تا زندگی را آنطوری که هست زیست کنید. در اتاق درمان با ترسها و آسیبهای خود روبرو شوید و زندگی خودتان را خودتان اداره کنید نه اینکه اجازه دهید ترسها و نگرانی ها شما را کنترل کنند. براساس نظر فروید؛ هیچ انسانی کودکی را پشت سر نمیگذارد مگر اینکه آسیب دیده باشد. نگران نباشید چرا که مهم نیست شما در شرایط آرامی رشد کرده اید یا شرایط دلهره آوری، بلکه مهم این است که می خواهید با خود و شرایط تان چطور کنار بیایید و اوضاع را مدیریت کنید. شما همین که متولد شده اید برنده هستید، پس به خود سخت نگیرید و با جرات ادامه دهید. زندگی برای افرادی است که مقاوم هست و از اتفاقات نمی ترسند پس به خود و درمانگرتان اعتماد کنید و اجازه دهید تا درمان مسیر خود را طی کند.

 نویسنده: محدثه بیاتی

تلفن: 22593216 – 22795735 

آدرس: قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه3

 




:: برچسب‌ها: مشاوره ازدواج , بهترین مشاور روانشناس , مشاوره خانواده , مرکز مشاوره ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 7 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: